Ik ben Leen, 19 jaar en ik zou graag zelfverzekerd levenskeuzes willen maken waar ik me zeer gelukkig bij voel.

 

ANGST

Leen heeft last van angst die haar leven beheerst waardoor ze ofwel foute keuzes maakt, ofwel onder presteert.

 

Dit leidt tot

STRESS 

 

Ik ben Janne, 27 jaar en ik zou heel graag zelfbeheersing willen hebben zodanig dat ik mijn gezin een positief gevoel kan geven wanneer ik bij hen ben. 

MOEILIJK GEDRAG

Janne heeft het moeilijk met moeilijk of agressief gedrag van zichzelf. Maar huisgenoten hebben het heel moeilijk met haar moeilijk gedrag.

Dit leidt tot 

STRESS

Ik ben Mieke, 24 jaar en ik zou zo graag een doel in mijn leven willen hebben waar ik graag voor uit mijn bed spring.

 

COMPASLOOS

Mieke heeft niet veel zin in het leven, weet niet wat te doen. Voelt zich waardeloos, futloos. Misschien zit ze wel vast in een foute job of relatie. 

Dit leidt tot 

STRESS

Ik ben Steven, 14 jaar en ik zou graag op een positieve manier benaderd worden door mijn klasgenoten.

 

PESTEN

Steven wordt gepest en het is een hel voor hem. Hij voelt zich enorm minderwaardig hierdoor. 

 

Dit leidt tot 

STRESS

Door middel van een sportieve dynamische aanpak gecombineerd met mindfulness gaan we samen bewustwording creëren van patronen van zowel jezelf als de ander.

Hierdoor krijg je begrip, inzicht en handvaten hoe je bevrijd kan worden van je kwelling.  

4 focusthema's

1. STRESSBEHEERSING

INHOUD:

BEWUSTWORDING

  • Wat is stress?
  • Hoe herken je stress?
  • Wat doet het met je lichaam?
  • Wat doet het met ons gedrag?
  • Positieve stress en negatieve stress?
  • Wat beïnvloed het stressniveau?
  • Hoe ga je ermee om?

 

2. ENERGIEBEHEERSING

INHOUD:

BE WATER and BREATH

  • Wat is het?
  • Waardoor krijgen we energie, wat kost er ons energie?
  • Hoe kunnen we controle krijgen over onze energie? Welke factoren spelen mee?
  • Welke invloed geeft ons energiepeil op onze kwelling?
  • gronden, centreren (stille zee)
  • ademkracht

3. FOCUSTRAINING

INHOUD:

  • Hoe komen we tot focus?
  • Wat zijn onze afleidingen?
  • Hoe kunnen we de focus trainen?
  • Wat is de focuscirkel?
  • Is dat hetzelfde als meditatie?

 

KEEP THE FOCUS FOR OPTIMAL PERFOMANCE

  • Wat is FLOW en TRESHOLD?
  • De comfortzone.
  • Angst
  • Unieke talenten

 

4. IK EN DE ANDER

INHOUD:

  • Wat zijn kernkwadranten?
  • Wat zijn limiting beliefs?
  • Wat herkennen we die bij onszelf en de anderen?
  • Waarom reageren wij en zij zo?
  • Hiërarchie of needs?
  • Waar komt het vandaan?
  • Hoe maken we nieuwe gewoontes?
  • Waterkracht
  • emoties, empathie, jezelf mogen zijn.
  • communicatie (water)
  • grenzen herkennen
  • omgaan met ongewenst gedrag, normen en waarden
  • samenwerken

VERLOOP VAN DE COACHING

Intakegesprek

  • We maken kennis met elkaar, bespreken de werkwijze, we bekijken of we met elkaar kunnen samenwerken.
  • We gaan al op zoek naar een outcomegoal. Wat willen we bereiken.
  • Wat zijn de issues, wat is de situatie waarin we nu zitten. 
  • En de praktische afspraken tot een eventueel verder verloop van de coaching.

Doel van de coaching

  • Tools, inzichten en ervaring verwerven waar je levenslang kan op terugvallen zodanig dat je kan bouwen aan jouw meesterschap over stress.
  • Het leren maken van outcomegoals, performancegoals en procesgoals.

Verwachting... nobody said it is easy

  • Net zoals bij auto rijden, leer je eigenlijk pas echt rijden eens je je rijbewijs hebt en zelf alleen op de baan bent. Dus met ondervinding leert men.
  • Het komt ook niet vanzelf. Het verwacht een toewijding en een open mind om het tot een succes te laten komen. Vele zaken zitten namelijk diep geworteld in ons lijf, ons onderbewustzijn wat tot bepaalde patronen en gewoontes heeft geleid. Dat vraagt tijd en toewijding om deze te doorbreken en het om te buigen.

Werkwijze

  • Experential learning (leren door het te ondervinden)
  • InterActief coaching: via sport komen we tot inzichten/confrontaties die we daarna bespreken en reflecteren met ons dagelijks leven.
  • Elke module is een sessie van maximum 1u30min.
  • Huistaken om de geleerde inzichten verder te verwerken.

Mijn waarden

Eerlijkheid, integriteit, zonder oordeel en respect voor wie we zijn staan bovenaan.  Jezelf kunnen en mogen zijn en in volle vertrouwen en veiligheid je verhaal kunnen doen zonder enige angst voor taboe of veroordeling. De sessies kun wel eens confronterend zijn, gezien we naar onbewuste patronen op zoek gaan. We keren diep in onszelf waardoor misschien wel een gevoel van schaamte of verdriet of angst kan komen. Het mag er zijn. Zit daar niet mee in.

Prijzen:

Info personal coaching Prijs (incl BTW)
Intakegesprek gratis
Losse coachingsthema's naar keuze € 99 voor 1u30' (€66/uur)
Per 5 uur coaching + whatsapp-support € 300 (€60/uur)
Per 10 uur coaching + whatsapp-support € 550 (€ 55/uur)
bij verplaatsing € 0,35/km